به نام خدا

 

این دو شخصیت یکدیگر را در هواپیما ملاقات کردند و در هوایپیما کنار هم نشستند.

 

-سلام ببخشید میتونیم انگلیسی حرف بزنیم؟

-بله حتما

-چهره ی شما شبیه افراد آسیایی هست، شما کره ای هستید یا ژاپنی؟

-اهل ژاپن هستم. شما اهل کجا هستید؟

-من ایرانی هستم.

-از هم سفری با شما خوشحالم.

-همچنین:)

-چه رشته ای میخونی؟

-فعلا معماری دانشگاه شریف تهران میخونم اما علاقه مندم بعد اتمام درسم، به ژاپن مهاجرت کنم و معماری ژاپنی یاد بگیرم.

اگر من به عنوان فرد خارجی وارد کشورتون شم رفتار مردم با من چطوری هست؟

-ما ژاپنی ها از دانشجوهای خارجی خیلی استقبال می کنیم. چون در حال حاضر در دانشگاه خیلی خوبی درس میخونی، بهت پیشنهاد میکنم برای دانشگاه ملی توکیو آزمون ورودی بدی و اونجا تحصیل کنی:)

-شرایط آزمون ورودی چطوری هست؟

-برای این آزمون باید سخت مطالعه کنی و مطالب درسی هست ولی فکر کنم برای دانشگاه شما آزمون راحت باشه.

-چقدر عالی! من شنیدم ژاپنی ها یه خرده جدی هستن، اون وقت خارجی ها رو تو جمعتون راه میدین؟

-بله کمی جدی هستیم ولی در عین حال مهمان نواز هم هستیم.

-با مدرک زبانگ انگلیسی به تنهایی، میتونم وارد دانشگاه توکیو بشم و اینکه زبان ژاپنی در چه سطحی مورد نیاز هست؟

-متاسفانه مردم ژاپن زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند ولی برای تحصیل در دانشگاه، مدرک زبان انگلیسی کافی هست.

-بورسیه ی ژاپن چه ویژگی هایی داره؟

-هزینه ی تحصیل و خوابگاه به صورت رایگان در اختیارتون قرار می گیره.

-خیلی ممنونم. راستی خود شما تو چه دانشگاهی تحصیل می کنین؟

-من در دانشگاه ملی توکیو استاد هستم. اگر به ژاپن اومدی میتونم راهنماییت کنم:)

-وای چقد عالی فکرشو نمی کردم دبیر باشید!

-منم خیلی خوشحال شدم با کسی که این قدر به ژاپن علاقه مند هست، آشنا شدم

 

هواپیما به مقصد می رسد.

-از آشنایی باهاتون خوشحال شدم امیدوارم هر چه زودتر هم رو ببینیم.

-به امید دیدار!

🌌پایان🌌